1, Zabezpečenie dokumentov – príprava materiálov
Prvý krok je nájdenie a zozbieranie všetkých materiálov, ktoré sú nevyhnutné na vyhotovenie kúpnej zmluvy, alebo dokumenty ohľadom poskytnutia hypotekárneho úveru(v prípade hradenia kúpy nehnuteľnosti prostredníctvom hypotekárneho úveru.)
2, Rokovanie Klient / Maklér / Právnik Realizácia prevodu nehnuteľnosti
Po skompletizovaní všetkých potrebných dokumentov a po tom ako sa overí ich pravosť , je nutné určiť taký spôsob prevodu majetku , ktorí by vyhovoval kupujúcemu aj predávajúcemu subjektu a taktiež aby bol majetok prevedený bez zbytočných komplikácii. Naša advokátska kancelária aj napriek dennodennému styku s prevodom nehnuteľnosti pristupuje ku každému prevodu nehnuteľnosti maximálne profesionálne a zohľadňuje každú individuálnu požiadavku strán , ktorú po konzultácii s advokátom zapracujeme do kúpnej zmluvy.
3, Podpis kúpnej zmluvy
Potom ako sa strany dohodnú na všetkých pripomienkach , ktoré treba do kúpnej zmluvy zahrnúť a následnej dohode na konečnom znení kúpnej zmluvy , je zmluva vyhotovená advokátom .Táto zmluva už obsahuje aj všetky náležitosti , ktoré jej zákon predpisuje. Po tom je len na zmluvných stranách aby určili termín, kedy zmluvu podpíšu. Ak je predávaná nehnuteľnosť predmetom zabezpečenia, podpisuje sa spolu s kúpnou zmluvou aj záložná zmluva .Zo zákona sa na zmluve overuje len podpis predávajúceho.
4, Bezpečný prevod finančných prostriedkov Prevod finančných prostriedok
Naša advokátska kancelária radí klientom aby na bezpečný prevod financií využili jednu z týchto najbezpečnejších možností a to : vinkulovaný účet alebo úschova buď u notára alebo u sprostredkovateľa. Spôsob akým budú peniaze prevedené si ale zmluvné strany samozrejme dohodnú vopred. Peniaze budú vyplatené až po zdranom vklade na katastri , ak vklad na katastri neprebehne úspešne peniaze budú vrátene naspäť kupujúcemu. Z vlastnej skúsenosti ale odporúčame notársku úschovu ako najbezpečnejší spôsob.
5, Vklad vlastníctva
V deň podpisu kúpnej zmluvy sa obyčajne realizuje aj vklad vlastníctva do katastra nehnuteľností. Na vklad je potrebný návrh na vklad a viacero dokumentov o ktorých však budete dostatočne včas informovaný. Musíte byť však pripravený aj na poplatky spojené s vkladom do katastra. Cena je buď 66EUR- mesiac od podania alebo 266EUR- ak si prajete využiť urýchlený vklad, ktorý je v lehote 15 dní od podania. Kupujúci sa stane vlastníkom nehnuteľnosti v momente vydania rozhodnutia o povolení vkladu vlastníctva do katastra.
6, Odovzdanie nehnuteľnosti
Po úspešnom prevode nehnuteľnosti je finálny krok tzv. protokolárne odovzdanie nehnuteľnosti. Budete mať pripravený protokol o odovzdaní nehnuteľností , v ktorom musia byť zaznamenané odovzdané kľúče, stavy meračov atď. Úplne poslednou vašou povinnosťou je ohlásenie zmeny používateľa u distribútorov služieb a médií, nahlásiť zmenu správcovi bytového domu a v lehote 30 dní musíte oznámiť zmenu vlastníctva správcovi dane.
Celá debata | RSS tejto debaty