Oddeľujte osobné financie a podnikanie
Je výhodnejšie mať samostatný firemný bankový účet aj v prípade, keď ste živnostník ale v podstate ho mať nemusíte. Zabezpečí Vám to lepší prehľad o Vašom podnikaní a tiež lepší prehľad pri podávaní daňového priznania a vedenia účtovníctva.
Pri obchodných spoločnostiach zostávajú firemné výdavky výdavkami firmy a pri použití osobných výdavkov sa len predražuje účtovníctvo a reálne náklady firmy.
Evidencia účtovných dokumentov
Každá prijatá faktúra, pokladničný doklad, hotovostný doklad alebo platba kartou sa musí evidovať v účtovníctve firmy. Váš účtovník presne vie, ktoré z týchto dokumentov má zaúčtovať a ako. Veľmi svojmu účtovníkovi pomôžete v tom, že budete jednotlivé podklady triediť podľa kategórií:
- prijaté faktúry
- prijaté zálohové faktúry
- vydané faktúry
- vydané zálohové faktúry
- pokladničné doklady platené súkromnou alebo firemnou kartou
- pokladničné doklady hradené v hotovosti.
Keď účtovníkovi odovzdáte prehľadné dokumenty, on vás môže v krátkom časovom intervale informovať o nezaplatených faktúrach prípadne o stave Vašej pokladne. V takom prípade môžete rýchlejšie reagovať na napr. nezaplatené faktúry od odberateľov a zlepšiť tak peňažné toky (cashflow) Vašej spoločnosti.
Sledovanie výdavkov
Odkladajte všetky výdavky Vašej spoločnosti, ktoré súvisia v podnikaním tak, že budete používať firemnú kartu. Toto je najlepším riešením, pretože každý pohyb sa premietne na bankovom účte. Dôležité je preto si odkladať pokladničné bločky.
Tip: aj úplne malé výdavky sa časom nahromadia a môžu v konečnom dôsledku dosiahnuť vysokú sumu.
Majte pod kontrolou cashflow
Prísne sledujte termíny Vašich vystavených faktúr tak, že si nastavíte sledovanie splatnosti pomocou rôznych webových aplikácií. Môžete tak vytvárať denné vystavenie faktúr a ich sledovanie termínov splatnosti od klientov a tiež nastavenie automatického zasielania upomienok.
Plánovanie nákladov
Pri porovnávaní účtovných kníh z minulých rokov často vidieť zásadné rozdiely vo výdavkoch firmy. Preto treba presnejšie naplánovať výdavky v budúcom roku, pretože to ušetrí čas a financie.
Náš tip : Ak chcete ušetriť financie za kancelárie využite služby virtuálneho sídla.
Snažte sa predpokladať náklady na podnikanie vrátane poistného alebo IT služieb, ale nikdy nezabúdajte na svoje daňové povinnosti, ktoré nemôžete odložiť.
Celá debata | RSS tejto debaty